#nyatider

Nu börjar en ny tid. En tid med en skolpojke i familjen. Jag får säga högt till mig själv att vi har barn i skolåldern för att jag ska tro på det. Det är på något vis det vi väntat på, men inte trott skulle komma så snart. Att de blir stora. Dessa som vi så nyss vaggade till söms i våra armar.

Tiden som småbarnsförälder försvinner som sand mellan mina fingrar och jag försöker stanna kvar, även fast jag vill ta nästa steg. 


Nu blir det skola fem dagar i veckan för sexåringen och den tid jag är föräldraledig blir mestadels nu med fyraåringen. Det känns annorlunda, men privilegierat att få den egentid med henne som jag tidigare hade med Mille. Fast när han var bebis. Och på ett annat sätt.

Mycket kommer bli annorlunda.
Mycket kommer vara sig likt. 
Det är en spännande tid som ligger framför. Men det pirrar nog mest i min mage och tankarna snurrar nog mest hos mig. Barnen lever som vanligt i nuet. 

Kommentarer

Populära inlägg