Nya tider

Just nu händer mycket i mitt liv. Det känns som om jag ibland är inkapslad i tidens kraft och rör mig framåt, utan att egentligen ha kontroll. 

Jag har bestämt mig för att ha en ganska stillsamt 2015. Att det ska ge mig tid för umgänge med familj, vänner och mig själv. Att jag ska få tid att upptäcka nya sidor i mitt skapande. Att jag ska skriva mer och ge tid till reflektion. Det har gått ganska bra hittills. 

Men jag lever också i ett sammanhang där mycket annat sker. Just nu håller jag på att hjälpa min pappa att flytta och det tar mycket tid att tömma ett hus. Inte minst eftersom det är en stor del i bearbetningen efter mammas bortgång, som inte ens var ett år sedan. Mycket gör sig påmint och det blir en del av sorgearbetet, men på ett väldigt konkret sätt. Och det är något som jag omfamnar.

Jag tror inte att 2015 kommer bli så lugnt som jag först trodde. Särskilt inte eftersom jag inte lyckas underhålla flödet i bloggen på det sätt jag vill. Men jag tror ändå att 2015 kommer bli ett jättebra år med härliga möten, bra insikter och mycket tid med dem jag tycker om.  

Kommentarer

Populära inlägg