Sista sommarlovet

Till hösten börjar jag åter igen jobba efter många år med föräldraledighet och studier. En helt fantastisk tid där jag vid sidan av studierna haft mycket tid till både familj och andra roliga projekt. 

Jag har lyckats förverkliga ett par drömmar. Att sätta ihop flera konserter och varit med och givit ut en bok.

Men till hösten börjar jag jobba igen och då kommer tiden inte tyckas lika oändlig. Mitt sista sommarlov fyller jag med tid med familjen och nära vänner. Hela familjen är lediga i sommar och det känns så förmånligt. Som ett långt sommarlov, likt när man var liten. Och det bästa är att när det är slut börjar något nytt. Ett arbetsliv med tusen möjligheter. Är det inte så det ska kännas när man precis tagit examen och inte lyckats få syn på begränsningarna ännu?

Kommentarer

Populära inlägg