Tänk vad en liten människa kan göra

Jag gillar verkligen att ha två små människor hemma. De vidgar mina vyer, håller mig ung och håller dessutom vardagens bekymmer på rätt nivå. Det känns så befriande när Hillevi tultande kommer med en bil eller en boll och vill leka lite eller när Mille kommer men en bok som han vill att vi ska läsa tillsammans. Hur kan man inte skapa tid till dessa stunder när de infinner sig?

Det handlar om att se det värdefulla i det vardagliga. Dessa två små människor som inte har stora fötter men som lämnar stora steg i vårt liv. Och så vill jag ha det. Jag vill att det ska märkas att jag är mamma till dem och att jag har insett ett och annat sedan dagen de kom till oss. Även om de insikterna inte alltid ligger närmast under pannbenet vet jag att de har lärt mig mer än femton år i skola och mer än jag kunnat på egen hand. Två av dem som lärt mig mest.

Kommentarer

Populära inlägg