Trygg


Jag tycker det är fantastiskt att se barns tillit till sina föräldrar. Mamma och pappa är det bästa som finns och allt som är otäkt och skrämmande försvinner när de är med dem. Famnen är det tryggaste som finns. När vi lägger barnen på kvällen brukar vi be "Gud som haver" med barnen. Nu är den äldste inne i en period av att vara lite rädd när man går till sängs. Han kommer ofta ner till oss efter att vi lagt honom där uppe. Jag brukar lugna honom med att säga att vi är här och beskyddar honom och att jag inte kommer låta något hända honom under natten. Ibland hjälper det men rätt var det är kommer han ner igen och vill vara med oss. Då brukar jag fråga om vi ska be över att han inte ska vara rädd. Då brukar han nicka intensivt, så ber vi en stund tillsammans. Efter vi sagt amen går jag ner igen. Ofta gör det susen, för nästa gång man kommer upp och kikar på honom sover han lugnt. Och drömmer så sött. 

Kommentarer

Populära inlägg