Vårda!



Något som jag och Kristian alltid prioriterat som föräldrar är tid för oss själva. Konstigt kanske, men tänker man inte på det blir det inte av. I alla fall i vår familj. Det glöms så lätt bort i vardagen och det sista vi vill är att bli en familj där allt är rutin och man inte tar tid för varandra.

Vi har som minimum att gå på dejt en gång i månaden. Det brukar bli oftare än så, men det är skönt att ha ett litet mål så man har något att utgå ifrån. Innan vi fick barn tror jag jag skulle fnissat lite åt det målet, men man märker så lätt att veckorna flyger förbi när allt ska klaffa i en småbarnsfamiljs vardag. Visserligen tar vi hjälp av våra fantastiska barnvakter för att få annan egentid också, men då blir det mest inför bönegrupp, husvisningar eller annat då det är praktiskt att ha det lugnt runt sig.

Jag tror det är jätteviktigt för att hela familjen ska må bra, att man ser till att umgås utan barnen likaväl som med dem. Igår var vi iväg på dejt tillsammans med ett annat par som också var barnfria för kvällen. Det bar av till Söderköpings hetaste cafe, Smultronstället. En glassrestaurang som minsann kan mätta hungriga sockertarmar.



Min glass var störst och jobbigast att äta, för den var så hög. Snacka om i-landsproblem. Men säkert godast också. Märk väl att jag fick en fin nyckelring också. En skatt som jag ska ge till den som uppskattar det mest. Familjens två-snart-tre-åring.



Hillevi och Mille var nöjda med att låta farmor och farfar ta hand om dem för en kväll.

Klänning från Myrorna. Hillevis byxdress är från en second hand i Paris.

Kommentarer

Populära inlägg