Tänk att det är jag

Jag och Kristian har från början varit noga med att lära våra barn att somna själva i egna sängar på kvällen. Det har funkat bra men det har även hänt att de inte kunnat somna helt själva. Nu är Mille inne i en period då han verkar drömma och känna sig lite ängslig innan han ska sova så ibland får man ligga lite hos honom innan han somnar.

Tänk att jag kan vara en person som får honom att bli lugn när han är rädd. Tänk att jag får vara den som kan lägga handen på honom och säga att allt kommer bli bra. Och han tror på mig. Det är helt fantastiskt att få vara den personen. Och tänk att jag får vara det till en av dem jag älskar allra mest.

Hade jag vetat att denna känsla fanns innan jag blev förälder skulle jag nog bli lite skraj. Men nu är det en del av mig. Jag får vara det tryggaste som finns för en stund och då är han också det tryggaste för mig.

Kommentarer

Populära inlägg