Orka hinna med

Jag är en person som gillar att ha många järn i elden och är ofta involverad i olika typer av projekt. Därför känns det så konstigt nu när vi varit hemifrån en vecka att jag nästan helt tagit semester från allt och släppt många av de trådar jag hållt i. Ganska befriande faktiskt.

Det gäller att orka hinna med. Annars går man åt. Det spelar ingen roll hur bra ideer du har eller hur många bollar du har i luften om du inte lyckas ha kontroll över det du gör. Då är det bara du själv som blir lidande. Om du däremot ser till att samla energi kan det bli hur bra och hur kul som helst. Därför samlar jag energi under lata lediga dagar för att sedan kunna ge allt i det jag tar mig för. Men det är också viktigt att inse att man inte kan göra allt. Fokusera på det du vet att du klarar av och orkar. Och gör det du mäktar med. Ingen vinner på att du sliter ut dig.

Kommentarer

Populära inlägg