Länge och ännu väl

Igår firade jag och Kristian tio år tillsammans. Det är helt galet att vi varit ett par så länge och tänk att jag trivs med honom mer och mer för varje dag och älskar honom gränslöst mycket fortfarande.

Inte kunde väl vi ana den där kvällen för tio år sedan att vi idag skulle stå där vi står. Med eget hushåll och två små gullungar. Och så Elliot så klart. Fem år levde vi innan du kom och fem år har vi levt med dig i tanke.

Tänk alla känslor vi upplevt tillsammans och hur det gjort oss starkare. Jag tror vi är som stål tillsammans. Det känns som om vi kan uthärda allt. Det kan man förstås inte veta, men jag tror på oss så mycket och trivs så enormt i min mans sällskap.

Han gör mig hel och jag gör honom hel. Vi delar det viktigaste i livet men har också mycket för oss själva. I vår egen vrå.

Jag är så fantastiskt glad att jag redan då, för tio år sedan, hade rätt magkänsla. Att mannen jag då blev tillsammans med skulle vara så perfekt i min framtid kunde jag knappt ens drömma om då. Men så blev det. Och gissa om jag är glad för det!

Kommentarer

Populära inlägg