Kvalitetstid

Idag har vi haft kvalitetstid, Mille och jag. Vi brukar ju umgås nästan jämt, men ibland är det svårt att få till det att umgås bara han och jag.

Vi tog en promenad med dubbelvagnen fram till ett café och medan Hillevi sov hann jag och Mille både fika en god stund och gå i en leksaksaffär.

Det är så mysigt att bara vara han och jag en stund ibland. Min kvalitetstid med Hillevi får jag också emellanåt, men eftersom hon är så liten är det inte konditoriet som lockar, utan hela världen. Allt ska upptäckas och då står man där, som en tråkig morsa, som inte verkar kunna erbjuda annat än en kram lite då och då när hon tar äventyrspaus.

Om en stund, när Hillevi ska sova eftermiddag, ska jag och Mille förbereda maten. Jag gillar att göra saker tillsammans med honom. Kvalitetstid.

Kommentarer

Populära inlägg