En liten resumé

Jag har lånat några frågor från UnderbaraClara. Så här ser mina svar ut:


Gjorde du något 2011 som du aldrig gjort förut?

Gjort TV-debut, fått halsfluss och pysslat vimplar

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja, några för första gången och några för andra eller tredje gången. Det är jätteroligt tycker både Mille och Hillevi att ha så många fina kompisar.

Dog någon som stod dig nära?

Ja, min mormor Helmie i sitt åttionionde levnadsår.

Vilka länder besökte du?

Jag var i Finland en kort sväng på sommaren, men annars njöt jag av Sverige.

Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?

Inte direkt, men det kommer hända mycket kul 2012. Det är jag säker på!

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?

Den 10 mars då jag födde vår dotter och den 14 augusti, då vi bar fram henne inför Gud. Samma dag på eftermiddagen somnade min mormor in. Vi fick allihop en fin minnesstund tillsammans efter lillans kalas. Ingen hamnade i skuggan av den andra. En fin dag så här i efterhand.

Vad var din största framgång 2011?

Att jag vågade satsa på att ha båda barnen hemma på heltid och att jag tog steget tillbaka till musiken på allvar.

Största misstaget?

Att jag inte ägnade mer energi åt att lära Hillevi ta rätt amningstag. Då hade jag sluppit smärta i bröstet, fyra antibiotikakurer, infektioner och nätter på sjukhus.

Bästa köpet?

Vår nya bil.

Vad spenderade du mest pengar på?

Second hand, vilket får mig att må bra, då jag nästan bara handlar på ställen som sysslar med välgörenhet.

Sedan har jag lagt tråkigt mycket pengar på antibiotika också. Strax under högkostnadsskyddet...

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Att min dotter föddes frisk och full av liv.

Sedan blev jag mycket glad av de reaktioner jag fick när jag gratulerade min första kull konfirmander när de tog studenten. En glädjekick att minnas.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?

"Ett helt nytt liv" och "Sov på min arm"
- sångerna jag skrev till Hillevis och Eliahs barnvälsignelse.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Det är svårt att säga, och det beror så klart på vilket år man jämför med. Jag har haft ett väldigt turbulent år med mycket glädje, vemod, gråt och känslor.

Men ändå ett hoppfyllt år skulle jag vilja säga. Även om jag varit ledsen en del har ändå de lyckliga stunderna varit de lyckligaste någonsin.

Jag hoppas i alla fall att 2011 var ledsnare än mina kommande år...

Vad önskar du att du gjort mer?

Spenderat mer tid men mina släktingar.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Tittat på tv-serier och filmer jag redan sett samt hängt i onödan på Facebook.

Blev du kär i år?

Ja, i Hillevi!

Favoritprogram på TV?

Project Runway

Bästa boken du läste i år?

Skolböcker om genus och ledarskap i början av året byttes ut mot bl.a. Mias docka", "hur låter djuren" och "Tåtel, Timotej och Tollivar". Min favorit är "Min orkester". Min hatbok är: "Välkommen lilla Kajsa"

Största musikaliska upptäckten?

Att det går utmärkt att spela marscher i regn och blåst åkandes veteranbrandbil

Något du önskade dig och fick?

En fin dotter och en duktig storebror. Och massor av egentid...

Något du önskade dig och inte fick?

Säkert

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?

Åt en mysig middag men min familj och fick ett fint elpiano. Ja, man fyller ju inte 26 varje år...

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Jag skulle ha behövt bearbeta mina känslor och mitt känslobagage tidigare och mer genomtänkt. Men jag är tacksam över detta år och allt det givit mig.

Vad fick dig att må bra?

Tid med min man, tid med mina barn och tid med mig själv!

Vilken kändis var du mest sugen på?

Jag skulle gärna vilja ha Tim Gunn som bästis

Vem saknade du?

Fina Elliot, alla år samma sak

De bästa nya människorna du träffade?

Hillevi och hennes nyfödda kompisar

Mest stolt över?

Över mina barns nyfikenhet och utveckling och Kristians motivation. Över mig själv att jag sett till att spendera mycket tid för mig själv och med mina små och stora projekt.
Över att jag återfått kontakten med en av mina bästa vänner från barndomsåren.

Högsta önskan just nu?

Jag vill att 2012 ska bli ett år där jag kan få vara med och göra positiv skillnad i människors liv. Jag vill att du ska göra positiv skillnad i människors liv. Vi kan alla på olika sätt göra världen bättre men vi måste vara våga. Ska vi våga tillsammans?

Kommentarer

Populära inlägg