Måndagsmys!

Jag måste säga att jag trivs otroligt bra med livet nu. Det är knappt så jag vågar yttra det men det gör jag. Veckorna brukar fyllas med roliga aktiviteter och helgerna likaså. Det är precis så här det ska vara när man är föräldraledig.

På måndagar brukar jag ha min mysdag. När Kristian kommit hem från jobbet brukar jag åka iväg en sväng och vara för mig själv och samla intrycken från dagen. Sedan är vi tillsammans allihop och äter något gott ihop. När barnen lagt sig får jag än en gång lite tid för mig själv när Kristian åker iväg och tränar. Jag gillar att vara för mig själv så här, men jag vill inte ha det så jämt. Men det är skönt emellanåt att höra sina egna tankar, att sitta i lugn och ro och göra ingenting eller fundera på morgondagen utan att oroa sig över avbrott. Det behöver vi nog allihop ibland...

Kommentarer

Populära inlägg