Tid som är min

Så länge jag helammar är mycket av min tid direkt knuten till Hillevi. Det är något mycket fint tycker jag och det är häftigt att det är min kropp som ger henne den näring hon behöver.

Dock är det svårt att få längre tid för sig själv och det gör att det känns extra värdefullt när jag nu sitter helt själv i lägenheten, med bara mina tankar som sällskap. Innan barnen kom ville jag gärna omge med med andra, men nu uppskattar jag ensamtiden på ett annat sätt.

Det är nästan lite tabu att tala om tid borta från barnen, men jag förutsätter att ni vet att jag älskar mina barn och älskar att vara med dem. Dock är vi alla sådana att vi behöver våra vattenhål där vi kan få energi. Tid för oss själva. Om jag inte skulle få den tiden skulle jag inte heller kunna ge mina barn den kvalitetstid de förtjänar. För att kunna hjälpa andra måste man själv ha ork. Så enkelt är det!

Kommentarer

Populära inlägg