Happy birthday to me...

Idag fyller min blogg två år! Tänka sig! Det firar jag med en makeover på bloggen med en ny mall. Vad tycker ni?

Det har sannerligen varit en resa. Jag har skrivit om sorg, saknad, graviditet, politik, religion, kärlek, bitterhet, barn och föräldraskap i stort. Jag älskar min blogg och kommer givetvis fortsätta så länge jag vet att folk läser.

Vad jag märkt är att det är en väldigt selektiv värld, det här med bloggande. Det är lätt att välja ut de bitar man vill exponera och vad man vill undanhålla. Samtidigt får man fokus på det man tycker är viktigt, även om det inte blir en spegling fullt ut av personen som ligger bakom. För mig har det varit viktigt att få vara personlig och jag hoppas att ni läsare har tyckt det varit bra. Jag själv känner mig mest bekväm då och det är då jag kan skriva som bäst.

Denna blogg har från början stått tydligt på två ben. Det ena i sorgen och saknaden efter Elliot och det andra i hoppet och glädjen inför livet som går vidare med Mille och nu även Hillevi. Föräldraperspektivet går igenom hela bloggen och det blir naturligt att ha det så när man har tre barn att relatera till. På så olika sätt. Min tro på Gud finns också med i bloggen och omsluter mina tankar och känslor. Utan Gud skulle jag bara vara en liten skrutt och inte ens det. I Gud finner mitt inre frid och jag får mod att ta mig an nya uppgifter.

Nu har jag även startat en sida på facebook för bloggen, som man kan gilla. Det innebär att man får reda på när nya inlägg publicerats. Sök på Hos Roos så hittar ni sidan. Tipsa gärna era vänner om sidan så kan fler ta del av bloggen. Även min andra blogg har en sida man kan gilla.

Sen vill jag även uppmuntra er, kära läsare, till att kommentera mer. Det är jättekul när ni gör det. Våga!

Kramar i massor ifrån mig!

Kommentarer

Populära inlägg