Stolthet och fördom




Vilken lycka vi kände när Hillevi kom in i våra liv. Precis som vi kände när Mille föddes för snart två år sedan. Alla mina barn har tillgång till all min kärlek. Så fungerar det när man är förälder. Delad kärlek blir dubbel och ännu mer därtill.

Vår oro och fördom var dock att Mille kanske inte skulle uppfatta det. Att han skulle bli svartsjuk eller att han skulle tycka det var jobbigt att ofrivilligt få en ny person att ta hänsyn till. Men ack så fel vi hade (än så länge i alla fall).

Mille har inte uppvisat andra känslor än stolthet, kärlek och acceptans. Han verkar ha välkomnat Hillevi in i vår familj och han är mycket noggrann med att låta henne delta i hans aktiviteter...på hennes sätt.

Inte nog med att Mille är stolt över sin syster, jag blir också mycket stolt över min son när jag ser hur han agerar. Så liten, men ändå så många tankar och reflektioner. En stolt storebror som punkterat mina fördomar.

Kommentarer

Populära inlägg