En lista helt enkelt

Just nu är det mycket som händer i min familj och i mitt huvud. Den senaste veckan har jag fått fler preparat utskrivna till mig och barnen än jag fått totalt i livet tror jag. Det är piller och salvor och timmar ska räknas mellan doserna. Däremellan skall det ammas och bytas blöjor, så just nu är det det som min vardag kretsar runt.

Nu ger i alla fall dessa kurer resultat så det känns som om den mer normala vardagen äntligen närmar sig äntligen. Idag när vi gick till BVC på fyraveckorskontroll för Hillevi hade jag dock med mig en lista till vår sköterska för att inte glömma att fråga om något. Svar fick jag och nu känns det som om man fått ny energi och lite nya tips för att få ordning på allt som känns lite svajigt.

Samtidigt är jag så oerhört tacksam över det liv jag lever och den fina familj jag har. Jag känner att jag nästan inte har rätt att klaga över min situation, då det känns småaktigt. Jag borde kanske göra en lista inte bara över mina frågor och bekymmer utan även över det jag har att vara tacksam över. Vad tror ni om det, borde vi inte alla det?

Kommentarer

Populära inlägg