Vad man glömmer fort!

När Mille var nyfödd fick vi besök av ett par kompisar som har en liten som är ett år äldre. När de uttryckte sin förundran över hur liten Mille var blev jag förvånad. De hade ju bara ett år tidigare haft en lika liten. Kom de inte ihåg hur det var?

Nu förstår jag på ett annat sätt. Jag reagerade likadant när jag träffade en nyfödd då Mille var ett år. Man glömmer så snart hur små de små knytena är i början. Likaså blir man påmind om att den där minsta tiden varar så kort tid. Jag kommer nog tänka på det mer den här gången, med den här bebisen.

Jag träffade två fyramånadersbebisar härom dagen och även om de var mycket små kändes de ändå stora i förhållande till vad de varit. Fyra månader är ju en så kort tid, men det händer så mycket i en liten människas liv på den tiden. Jag längtar till att få träffa våran lilla skrutt och det ska verkligen bli spännande och se vem det är.

Sedan ska vi i familjen njuta av varandras sällskap och skaffa många härliga minnen. För även om man glömmer bort hur små barnen är minns man mycket annat. Minnen vi får bära med oss alltid!

Kommentarer

Populära inlägg