Små underverk

Jag funderar ofta vad som försigår innanför pannbenet på vår son. Han lyckas gång på gång överraska oss med det han kan och förstår. Han kommunicerar på sitt sätt även om han inte börjat prata så mycket ännu.

Ibland är han så fiffig och underfundig att man nästan blir full i skratt, då man blir så överraskad. Han härmar och lär sig nya saker hela tiden. Imiterar och tar efter nästan allt vi gör.

Kan man i detta se lite av vad han kommer bli? Kanske? Jag är i alla fall mycket nyfiken på vart denna resa kommer ta vägen. Hela livet kommer fortsättningsvis vara ett utforskande, både för honom och för mig. Han kommer lära sig nya saker och jag kommer lära av honom. Tänk vad mycket som finns nedlagt även i de minsta här på jorden. Febril tankeaktivitet och ständiga utforskanden som leder till utvecklig långt utöver det jag kan förvänta mig.

Om jag inte redan vore religiös skulle jag bli det över denna förundran över livet och dess utforskarlust. Tänk att en liten kille kan beröra och väcka så mycket tankar även hos oss stora!

Kommentarer

Populära inlägg