Bitter eftersmak

Efter en fantastisk graviditet, en smidig förlossning och harmoniska första två veckor var det dags för ett litet bakslag. Med Mille fick jag mjölkstockning efter en kort tid och nu var det dags igen. Fast det var inte mjölkstockning visade det sig, utan en inflammation i bröstet. Snäppet värre alltså. Efter några dagars feber är jag helt matt i kroppen, men antibiotikan jag fått köpa för dyra pengar verkar redan ha börjat verka.

Nu gäller det bara att bita ihop och fotsätta ge lilltjejen mat även om det gör ont, men förhoppningsvis går det över. Även om det känns bittert att bli sjuk känner jag mig ändå mycket hoppfull och lycklig. Det fungerar inte att vara på topp jämt och i övrigt har tillvaron med Hillevi varit i princip komplikationsfri. Jag hoppas att jag efter helgen får tillbaka min energi och att jag sedan kan ta mig an veckan med nya krafter.

Kommentarer

Populära inlägg