Att njuta i fulla drag

Det är mindre än två veckor kvar nu till förlossningen, men egentligen har jag nog inte fattat det riktigt ännu. Något som också slår mig är att det inte är säkert att vi vill ha fler barn efter detta och att detta i så fall kanske blir min sista graviditet. Verkligen inget bestämt, men jag ser ändå till att njuta i fulla drag av det jag får vara med om.

Under graviditeten har jag faktiskt lyckats fånga nuet utan att oja mig eller drömma onödigt mycket över framtiden. Jag har stannat där jag varit och känt en oerhörd tacksamhet och frihet över min situation. När jag packade BB-väskan tidigare idag slog det mig hur mycket som vi inte tänkt på. Inget panikartat så klart, men små detaljer som måste finslipas innan det är dags för bebisen att komma.

När som helst alltså. Kanske redan nästa vecka. Det känns overkligt, men ändå helt naturligt. Det är klart att det borde vara dags snart med tanke på att det var mitt i sommaren vi fick reda på att vi väntade en bebis till. Det var ju orimligt länge sedan känns det som. Ur det perspektivet känns det inte alls långt borta med en ny bebis. Dessutom har jag hunnit bli sugen på att sniffa på nyfödda kinder och allt annat mysigt som hör till. Välkommen när du än kommer!

Kommentarer

Populära inlägg