Uppbyggande musik

När Mille var ny i världen damp det ner ett mail i min inkorg. Det var från en god vän som skrev att han blivit inspirerad att skriva en sång tillägnad oss, med bakgrund i vår historia. Vi blev så klart hedrade, det är inte många nollåringar som får låtar skrivna till sig. När den var färdig fick vi den skickade till oss och sedan dess har vi lyssnat på den alla tre med jämna mellanrum och vi gillar den mycket. Lille Mille brukar sitta uppmärksamt och lyssna, precis som att han förstår att det är något särskilt med just denna låt.

Musik kan hjälpa en på många sätt, både när man själv skapar och när man får ta del av andras musik. För min del har denna sång inte bara fått bekräfta en god vänskap, utan också fått vara ett vittnesbörd för den stora omsorg och förståelse som finns i vår omgivning. En symbol för att man fortfarande kommer ihåg även i en tid då man uppmuntras att glömma.

Ikväll fick jag lyssna på "Tusen rosor" live på en konsert och tanken var att vi skulle närvara alla tre. Oturligt nog har Mille fått feber efter en vaccinering, så han och Kristian fick stanna hemma. Det var synd att de missade ett så fint framförande, men jag är så klart glad över att jag kunde vara där. Det är sådana här dagar man blir extra påmind om att man är välsignad med fina vänner. Besök gärna Josef Tingbratts webbplats!

Kommentarer

Populära inlägg