Första dagen...

Idag är det en speciell dag för familjen Roos. Det är första dagen i helt nya rutiner. Från och med idag har Kristian börjat jobba igen efter pappaledigheten och jag fortsätter att studera så det innebär att Mille börjar på förskolan.

Det känns lite konstigt att vi redan är här, men jag känner mig än så länge lugn inför denna förändring. Inskolningen har gått bra och jag har egentligen inget skäl till att oroa mig. Idag är det jag som kommmer lämna och hämta Mille. Eftersom det är Kristian som har tagit hand om inskolningen kommer det vara första gången då jag själv går med Mille till förskolan idag. Därför känner jag ett litet "första-dagen-i-skolan-pirr-i-magen".

Men vad kan gå fel? Mille är ju i goda händer och även fast han kanske blir lite gnällig vet jag att han kommer repa sig så snart jag slått igen dörren efter mig. Men det hör väl till att man ska vara lite på alerten när något nytt är på gång.

Det kommer inte bli många timmar vi lämnar bort honom på dagarna och det känns väldigt bra i nuläget. Det kommer hamna mellan 15-20 timmar i veckan och det tror jag kommer passa Mille och vi andra bra. Nu ska jag gå upp och väcka lillkillen för nu är det dags att göra sig iordning för första dagen på förskolan.

Kommentarer

Populära inlägg