Julfrid

Jag har jullov nu och det känns fantastiskt. För en stund kan man lägga studierna åt sidan och ägna sig mer åt annat, som familj och vänner. Idag tjuvstartade vi lite med julfirandet genom att julmysa lite med vänner. Det känns bra att kunna samlas och ha trevligt tillsammans utan att det behöver bli för stressigt och hektiskt.

För många är julen en stressig högtid, då det vi vill åstadkomma och vara med om hamnar i skuggan av alla andra bestyr och arrangemang vi måste uträtta och slutföra. Jag hoppas att vi alla denna julen kan fyllas av frid och inse att vi inte mår bättre av att stressa och försöka göra oss oumbärliga.

Vi i vår lilla familj ska fira jul på ett par ställen och det kommer bli en del resande, men tack och lov slipper vi stressa för att ta hänsyn till något visst tidsschema. Vi ska helt enkelt börja här i Vårgårda på julafton och fortsätta i Finspång på juldagen. Jag hoppas att vi kommer få en trevlig helg tillsammans med dem vi älskar.

För Mille blir det hans andra jul och det känns speciellt. Vi vill ge honom trygga traditioner och fina barndomsjular att minnas, så för oss är hans välbefinnande i centrum. Därför hoppas jag att vi kommer kunna få en lugn men händelserik helg där mycket spännande kommer ske. Jag hoppas dock att vi alla ska kunna ta vara på det vi är med om och jag hoppas att vi inte gräver ner oss i måsten och krav som andra och vi själva lägger på oss.

Till sist vill jag skriva en rad tillägnat bebisen i magen. Jag känner att det är full aktivitet på gång och det blir som en tydlig påminnelse om att vår familj är på väg in i en ny fas. Redan nästa år kommer julen firas med ytterligare en liten individ och vi kommer att ha hunnit lära känna denna individ rätt bra. Det känns oerhört inspirerande inför det nya året; tänk vad mycket fint som väntar bakom hörnet, bara man tar sig tid att se efter...

Kommentarer

Populära inlägg