Inspiration och utlopp

När vi skapar och lever gör vi det med hjälp av inspiration. Vi kan inspireras av personer, händelser eller något annat. Vad som driver vår inspiration ger spår i det vi skapar.

Jag får utlopp för min kreativitet här på bloggen. Många av er som läser vet också att jag skriver egna låtar som ett sätt att uttrycka mina känslor och tankar. För mig är båda sätten även ventiler som är värdefulla, särskilt då livet känns lite jobbigare.

Mina sånger vittnar om det jag känner och tror. Mina blogginlägg likaså. Men på olika sätt. Nu har jag kommit in i en period i livet då jag känner att jag har väldigt mycket känslor, men svårt att uttrycka dem. Då behöver man inspiration, kanske utanför sig själv.

När jag skriver min musik inspireras jag från många olika håll. Det kan vara av annan musik, men även av texter eller minnen. Oftast känslor eller tankegångar som gnager och tar tag. När jag skriver blir det för en stund bara jag och pappret framför mig, och allt tycks vara möjligt att få på pränt. Även mina innersta känslor som man då förklär i symboliska ord.

Mina sånger är bara en kanal jag använder för att försöka få männiksor att kunna sätta sig in i något de aldrig upplevt själva. Nu har jag laddat upp lite nya låtar på min myspace-sida för den som vill lyssna. Den hittar du här! De låtar som finns där är författade för ganska länge sedan, men de är ändå speglingar av vad jag har känt och fortfarande ibland känner. En tillflykt även för mig då jag vill minnas och känna på nytt. Hoppas du vill lyssna!

Kommentarer

Populära inlägg