Vad gjorde jag förut?


Även om jag nuförtiden är ledig på vardagar likaväl som på helgerna är det ändå helgerna man längtar efter. Då är det lättare att få en stund för sig själv, även på dagen. På veckorna hinner jag nätt och jämt med det jag vill. Nästan all tid går åt till att aktivera Mille, jaga honom och leka med honom. Det är inte alltid en lätt kille att göra nöjd ska ni veta.

Innan livet med Mille hade man fullt upp, trodde man i alla fall. Nu är det svårt att tänka sig vad man gjorde förut. All denna tid som man faktiskt hade över, men visst fylled man sin tid med annat då.

Nu kan jag njuta på ett annat sätt av en stund i solen eller några minuter framför datorn. Vi behöver alla tiden för oss själva och jag ser till att få den tiden. Men det sker inte längre helt på mina villkor.

Kommentarer

  1. Åh, vad härlig han är! Det skulle verkligen vara kul att ses snart!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg