Redan här!


Nu är vi redan här. Milles femmånadersdag och julen står för dörren. Denna tid kändes oändligt avlägsen i somras när vi gick och väntade på att "Sten-Åke" skulle komma. (För er som minns vårt arbetsnamn under graviditeten.)

Denna höst har verkligen försvunnit under mina fötter. När jag tar ett steg har det redan känts som om jag legat efter min egen tidsuppfattning. Den intensiva tiden och de första månaderna i Milles liv har verkligen varit händelserika. Detta trots att jag hela hösten gått hemma. Men man har ju också fått ett nyttperspektiv på ordet "händelserikt".

Nya erfarenheter och nya steg har blivit viktigare än att fylla vardagen med egna upptåg. Det har vi också hunnit med, men det är inte det som gjort att hösten försvunnit. Det är Milles närvaro och vår ständiga uppmärksamhet kring honom som fått allt annat att blekna.

Nu är det "bara" åtta månader kvar av min ledighet. Jättelång tid på ett sätt, men försvinnande kort i ett annat perspektiv. Det ska bli kul att återuppta studierna, men innan dess skall mycket hinnas med. Många upplevelser och många framsteg i familjen Roos liv. God jul på er i väntan på det nya spännande året.

Kommentarer

Populära inlägg